Кафедра маркетингу та управління бізнесом
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра маркетингу та управління бізнесом by Subject "added value"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Побудова ланцюгів доданої вартості на засадах кластерної організації виробництва(2024) Россоха, Володимир; Нечипоренко, ОлександрОкреслено проблеми аграрного сектору, зумовлені низьким рівнем внутрішнього споживання продукції й надмірною концентрацією сировини в експорті. З'ясовано логістичні втрати при реалізації зерна на зовнішньому ринку. Доведено закономірність глибокої переробки сировини й реалізації продукції з високою доданою вартістю. Обгрунтовано сутність і напрями формування ланцюгів доданої вартості для підвищення економічної ефективності агропромислового виробництва. Висвітлено результати видів і вартості продукції глибокої переробки зернових культур. Визначено перспективні ринкові ніші для реалізації продукції на зовнішньому ринку, що спираються на внутрішнє споживання зерна для підвищення доданої вартості при виробництві продукції свинарства в межах програми "Нове свинарство 2025" й біоетанолу. Встановлено, що при використанні 15 млн тонн зерна на вирощування 2,7 млн тонн свиней у живій вазі додана вартість зросте від 96,9 до 380,9, або на 284 млрд грн (7,5 млрд дол. США). Значну додану вартість за рахунок зростання ціни виробленої продукції і зниження логістичних витрат генерує переробка зерна на біоетанол, Одна тонна виробленого із зерна кукурудзи біоетанолу збільшує додану вартість на 13 тис. 170 грн Економія при транспортуванні 1 млн тонн біоетанолу порівняно з не переробленою сировиною на його виготовлення становить 20 млн дол. США. Запропоновано територіальну кластерну модель успішного виконання програми "Нове свинарство 2025" й формування ланцюга високої доданої вартості.Item Формування вартості та доданої вартості в агропродовольчій сфері(2024) Россоха, Володимир; Нечипоренко, ОлександрВ процесі дослідження опрацьовано концепцію ланцюга створення вартості, спрямовану на скорочення непродуктивних витрат і підвищення цінності продукту. Встановлено тенденції формування вартості в сільському господарстві, що грунтується на використанні природних, матеріальних і трудових факторів виробництва і включає етапи додавання вартості в процесі господарської діяльності. Визначено поняття ланцюга створення вартості в сільському господарстві. З'ясовано важливість використання горизонтального ланцюга створення вартості для аналізу господарської діяльності та підвищення ефективності виробництва. Окреслено принципи створення вартості в процесі товароруху сільськогосподарської сировини та продовольчої продукції по вертикальному ланцюзі новоствореної (доданої) вартості від виробника до споживача. Виявлено сутність доданої вартості як критерію виміру діяльності учасників ланцюга та оцінки їхнього суспільного внеску у створення робочих місць, частку від реалізації продукції та податкових надходжень. Розглянуто ціноутворювальний, маркетинговий та просторово-орієнтований концептуальні підходи до процесу формування, використання і відтворення ланцюгів вартості в аграрній сфері. Запропоновано методичний підхід збалансованого формування доданої вартості як основного джерела зростання конкурентоспроможності продукції.