Кафедра маркетингу та управління бізнесом

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 527
  • Item
    Основні фактори впливу на вартість бізнесу в контексті актуалізації питання його оцінки
    (2023) Могилова, Марина; Корейба, Володимир
    У статті розкрито актуальність питання визначення вартості майна і бізнесу в ринкових умовах. Окреслено основні стандартні випадки та умови, за яких проводиться оцінка майна і бізнесу у відповідності до міжнародної й вітчизняної практики та їх нормативно-правового регулювання. Визначено причини актуалізації оцінки майна і підприємств в Україні, що виникли за умов військового стану, зокрема примусове відчуження майна на потреби армії, розрахунок втрат майна внаслідок військових дій, обґрунтування оптимізації складу цілісного майнового комплексу підприємства при економічній кризі. Розкрито сутність дохідного, ринкового (порівняльного) і майнового підходів оцінки. Визначено сукупність зовнішніх і внутрішніх чинників, які є визначальними при формуванні вартості у рамках застосування кожного з методологічних підходів. При застосуванні методів доходного підходу ключовими факторами вартості підприємства визначено показники його фінансово-економічної та інвестиційної діяльності, що формують чистий грошовий потік, й різного роду ризики макро-, мезо- й мікроекономічного характеру. Встановлено, що на вартість підприємства при її оцінці методами ринкового підходу впливають показники фінансово-майнового стану та економічної діяльності компанії і підприємств-аналогів, а також стан фондового ринку чи ринку ЦМК. В свою чергу, визначено сукупність внутрішніх і зовнішніх факторів, що є визначальними при застосуванні методів майнового підходу, з яких основними є склад майнового комплексу підприємства, реальний стан його складових і ситуація на ринку подібного майна за видами. Обґрунтовано висновок про потребу у застосуванні методів всіх трьох методологічних підходів до оцінки бізнесу з метою максимізації об’єктивності визначення вартості, яка формується під впливом різних зовнішніх і внутрішні факторів.
  • Item
    Культурні конотації рекламного менеджменту в контексті війни в Україні
    (2023) Храпкіна, Валентина; Мангушев, Дмитро; Коверга, Анастасія
    Мета. Метою статті є комплексний аналіз феномену реклами під час війни в Україні, усебічне дослідження її культурного підтексту й аргументування напрямів подальшого розвитку. Методика. Теоретичну та методологічну основу дослідження становлять роботи вітчизняних і зарубіжних учених у сфері визначення специфіки, практичного застосування та впливу соціальної й комерційної реклами на поведінку як споживачів, так і соціальних груп. При визначенні проблеми й аналізу існуючих підходів щодо її вирішення були використані закони України, наукова, економічна та довідкова література, роботи провідних вітчизняних та зарубіжних вчених, методичні матеріали, періодичні видання України. Використано сукупність методів і підходів: системного аналізу – при вивченні теоретичних засад, специфіки, практичного застосування та впливу реклами на поведінку як окремих осіб так і соціальних груп, теоретичного узагальнення – при обґрунтуванні місця й конотацій рекламного менеджменту в контексті війни в Україні, методи аналізу та синтезу – при аналізі використання в рекламі спекуляцій на тему війни, порушень нормам моралі та етики й використання денотацій, пов'язаних з війною. Результати. Статтю присвячено дослідженню феномену різноманіття конотацій у рекламній продукції, що виробляється комерційними, некомерційними й державними суб’єктами під час війни в Україні. Зазначено, що попри досить ґрунтовне опрацювання і зарубіжними маркетологами, і вітчизняними науковцями теоретичних засад, специфіки, практичного застосування та впливу реклами на поведінку як споживачів товарів та послуг, так і соціальних груп, проблема конотацій, зокрема і в рекламі, висвітлюється недостатньо. Крім того, підкреслено, що незважаючи на наявність наукових досліджень щодо ведення інформаційних війн у сучасному медіапросторі, питання специфіки використання реклами взагалі, і конотацій в ній зокрема, в умовах реальної війни залишається не розкритими. З огляду на це, обґрунтовано актуальність дослідження, що зумовлюється складністю та динамічністю сучасного глобалізованого світу й залученістю з різних сторін воєнного конфлікту багатьох зацікавлених гравців, які безпосередньо в ньому не беруть участь. Відзначається, що феномен війни, що наразі триває в Україні, полягає, зрештою, у її модерності: події, трагічні й життєствердні, миттєво фіксуються в медіа, підхоплюються громадськістю і перетворюються на символи, образи та інтернет-меми. Задля всебічного дослідження культурного підтексту реклами, що створюється під час війни, проаналізовано кілька ракурсів декодування культурної конотації, зокрема семіотичний, психоаналітичний, соціологічний, історичний, політичний та міфологічний. Відзначено, що реклама воєнного періоду характеризується широким спектром цілей, задач і значень, варіюючись від цінних мистецьких одиниць до відкритих спекуляцій на тему війни. Установлено, що соціальна реклама, зміцнюючи національну єдність, варіюється від спрямування на піднесення суспільних настроїв і деморалізації ворога до спонукання до конкретних дій на користь суспільства. Доведено, що специфічні й творчі форми, притаманні комерційній рекламі під час війни, зокрема і в Україні, багаторівневі за змістом, однак часто задля отримання прибутку мають прояви експлуатації воєнної теми, що протирічать нормам моралі й етики та завдає шкоди суспільству та культурній спадщині. Зроблено висновок про перспективність проведення подальших маркетингових і соціологічних досліджень щодо використання конотацій у рекламі з метою збереження культурної спадщини й запобігання експлуатації чутливих тем і національних символів воєнного часу. Крім того, відзначено необхідність підвищення рівня свідомості серед учасників маркетингової діяльності, що постає перед науковцями, суспільними діячами та урядом. Наукова новизна. Дістали подальшого розвитку семіотичний, психоаналітичний, соціологічний, історичний, політичний та міфологічний методи декодування культурної конотації в рекламі що дозволяє описати її феномен під час війни в Україні, запобігає спекуляціям на тему війни та неприпустимим порушенням етичних норм й сприяє своєчасній и управлінській реакції на їх негативний вплив. Практична значимість. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що результати проведеного дослідження дозволить створити підґрунтя для прийняття рішень, спрямованих на збереження реклами воєнного часу як унікальної культурної особливості та інструменту громадського самовираження й запобігання експлуатації чутливих тем і національних символів воєнного часу.
  • Item
    Management of simultaneous strategizing of innovative projects of agricultural enterprises responsive to risks, outsourcing and competition
    (2021) Rossokha, Volodymyr; Mykhaylov, Serhiy; Bolshaia, Oksana; Diukariev, Dmytro; Galtsova, Olga; Trokhymets, Оlena; Ilin, Valerii; Zos-Kior, Мykola; Hnatenko, Iryna; Rubezhanska, Viktoriia
    Realization of sweeping innovative changes in the institutional space of agricultural enterprises is an important constituent of the national economic reform, the agricultural sector and systematic transition to the sixth technological mode of innovative economic subjects’ development. Increasing globalized competition of agricultural producers, as well as risks, depletion of resources and supply fixity of land for agricultural activities tend to increase the complexity of effective cash flow strategizing, which, among other things, involves the necessity to take into account two simultaneously relative phenomena: search of financial receipts for the realization of risky innovation projects, and solving the problems of alteration, misrepresentation and low level of precision of external information, necessary for strengthening competitive advantages and objectification of the managerial decision-making process, as well as for the development of new innovative skills and functional authorities by the heads of agricultural enterprises. The purpose of this article is to build up a concept for the selection of effective innovative projects of agricultural enterprises through the management of simultaneous strategizing of cash flows based on the adaptive iterative-incremental approach Agile-mix, improved by the authors. In the course of research the authors used abstractlogical method, for theoretical-methodological and practical generalizations and conclusions about the essence of the problem of implementation simultaneous strategizing of cash flows into risky innovative projects of agricultural enterprises, and optimization modeling to improve the simultaneous strategizing of cash flows in innovative projects of agricultural enterprises, responsive to risks, outsourcing and competition. This model is based on the use of principles developed by us, adapted to the Agile-mix approach. In the article, it is proposed an economic and mathematical model of the simultaneous strategy of cash flows in innovative projects of agricultural enterprises taking into account risks, outsourcing, and competition, which allows making operational management decisions in a rapidly changing institutional environment by iterating innovative projects and their cash supply, that will help to maximize profits of all the concerned actors. At the same time, the implementation of the economic and mathematical modeling was based on the use of adaptive iterative-incremental approach Agile-mix to project management, which involves the systematic applying of the principles of differentiation and convergence, which were firstly introduced in this approach. The use of these principles in the process of modeling the simultaneous strategy of cash flows allowed taking into account the multivariate state of external factors influencing the implementation of innovative activities of agricultural enterprises. The practical bearing of the proposed model is that it allows to optimize risky innovative activities of agricultural enterprises on the basis of gradual financial allotment and selection of optimal innovative projects aimed at harmonization and achieving balanced economic interests of business entities.
  • Item
    Transformation of solvent demand and food consumption in Ukraine in war conditions
    (2024) Cheremisina, Svitlana; Rossokha, Volodymyr; Mohylova, Maryna; Romanchenko, Natalia
    The article is devoted to the assessment of the state and peculiarities of the formation of the solvent demand for food products in Ukraine during the war and the determination of the optimal amount of wages to ensure the consumption of the main set of food products at the level of rational standards. A comprehensive analysis of structural changes in the solvent demand for food consumption in Ukraine in the war was carried out using the monographic method. Determination of actual and aggregate costs at the level of rational standards for food products was carried out using the calculation-constructive method. The comparison of actual and necessary costs at the level of rational norms for nutrition was carried out on the basis of collected statistical and calculated data by the method of comparative analysis. It is recognized that the war has negative consequences in the nutrition o f Ukrainians. During the first year o f the war, the price affordability o f food products decreased by 26.6% on average. In 2010-2022, the share o f population spending on food remains very significant (from 51.6% in 2010 to 57.8% in 2022). In 2023, this indicator is expected to grow to 58.5%. It has been proven that in order to consume basic food products in accordance with rational norms, the population o f Ukraine had to spend 1.56 times more in 2021 than the actual expenses. To achieve the level of consumption in accordance with rational standards in 2022, an additional 23,478 UAH per year, or 1,957 UAH per month, is needed. The forecast for 2023 predicts a deterioration o f the ratio of actual food costs to costs under rational standards to 1.68. It was determined that in 2021 the wage level should be at least UAH 33,944 (EUR 1,131) per person per month, which is 2.41 times higher than the actual wage level in the country. The war worsened this ratio to 2.6. It was established that in 2023, for food at the level o f rational consumption standards, a Ukrainian should earn 38,564 UAH (964 EUR per month), which is 2.9 times higher than the actual wage level (13,423 UAH or 335 EUR). The novelty of the study consists in the development and practical testing of the methodology for determining the optimal wage of Ukrainians to ensure the consumption of the main set of food products at the level of rational standards.
  • Item
    Методи та інструменти формування соціальної відповідальності підприємства
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Борщ, Т.; Бурбело, Наталія
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Формування основних засобів у логістичній сфері на прикладі Нової Пошти
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Максименко, Катерина; Могилова, Марина
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Digital-маркетинг як інструмент ефективного функціонування аграрного бізнесу
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Храпкіна, Валентина; Трушкіна, Наталія ; Прокопишин, Оксана
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Впровадження штучного інтелекту в Україні: здобутки і напрямки розвитку
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Біловодська, Олена; Пічик, Катерина; Некрасова, Олександра
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Використання категорійними менеджерами цифрового інструментарію Power BI
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Шаповал, Світлана; Ковшова, Ірина
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Токенізація реальних активів на прикладі токенізації нерухомості: переваги і недоліки
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Яскевич, А.; Курило, Людмила
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Передумови впровадження гібридного підходу до управління компанією
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Бурбело, Наталія
    Матеріали доповіді учасника ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Сучасні економічні моделі в управлінні сталим розвитком
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Гуменна, Олександра
    Матеріали доповіді учасника ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Ключові етапи історичного розвитку маркетингового менеджменту
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Ковшова, Ірина; Кирилюк, Андрій
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Теоретичні аспекти управління збутом продукції
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Миськів, Поліна; Могилова, Марина
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Значення soft skills для бізнесу у 21 столітті
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Нікіфоренко, А.
    Матеріали доповіді учасника ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Дослідження ролі інноваційного лідерства у формуванні інноваційної культури та інноваційної діяльності в організації
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Шаломова, Анна; Ігнатьєва, Ірина
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Сучасні інструменти управління маркетинговою діяльністю
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Лисенко, Максим; Гавриленко, Тетяна
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Теоретичні засади розвитку соціально-економічних систем
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Россоха, Володимир
    Підрозділ 1.1. з колективної монографії "Управління інноваційним розвитком соціально-економічних систем", у якому висвітлено питання теоретичних засад розвитку соціально-економічних систем.
  • Item
    Управління відносинами з клієнтами: сучасні тенденції B2B моделі
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Сенелюк, А.; Храпкіна, Валентина
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.
  • Item
    Вплив війни на агропідприємства та потенційні шляхи розвитку
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2024) Куць, Б.; Чала, Н.
    Матеріали доповіді учасників ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу", 17-19 квітня 2024 р.